Saturday 15 July 2017

'Kenapa sampai cederakan wajah anak saya?' - Bapa mangsa


PORT DICKSON, NEGERI SEMBILAN, Bapa kepada seorang murid darjah dua mendakwa wajah anaknya telah dicederakan dengan sengaja di bahagian pipi kanan oleh guru ketika berada di sekolah, kelmarin, lapor Sinar Harian

Dalam kejadian sekitar jam 11 pagi kelmarin, lelaki berusia 32 tahun itu mendakwa anaknya cedera selepas guru lelaki terbabit meletakkan pengasah pensil yang digeser beberapa kali di lantai sehingga besinya panas, sebelum ditekapkan di pipi kanan anak lelakinya itu.

"Semasa kejadian, memang anak saya bermain bersama rakannya dalam kelas ketika guru itu sedang mengajar subjek matematik. Tetapi kenapa guru itu bertindak sedemikian sehingga mencederakan wajah anak saya?

"Laporan polis telah dibuat dan anak saya akan buat pemeriksaan di bahagian pipi yang cedera di Hospital Port Dickson untuk tindakan lanjut," katanya semasa sidang media yang diadakan di Pejabat Adun Port Dickson semalam, yang turut dihadiri oleh Adun Port Dickson, M Ravi. 

Bapa mangsa mahu guru lelaki berkenaan tampil bertemu dengannya. Jika tidak, dia akan membawa kes itu ke peringkat yang lebih serius.

"Kalau guru itu tidak mahu berjumpa dengan saya, saya akan membawa perkara ini ke peringkat yang lebih serius, termasuk mengambil tindakan undang-undang," katanya. 

Akibat dari perbuatan guru terbabit, pipi kanan anaknya mengalami bengkak dan luka. 

Bagaimanapun, difahamkan guru terbabit telahpun memohon maaf kepada ibu bapa murid berkenaan yang disampaikan oleh guru kelas mangsa menggunakan WhatsApp, kepada ibu kanak-kanak itu. 

Guru terbabit mengakui bahawa tindakannya melampaui batas dan menjelaskan bahawa dia sebenarnya berniat mahu memberi pengajaran kepada murid berkenaan kerana dia terlebih dahulu menggeser pengasah pensel itu di lantai sebelum diletakkan di tangan rakannya. - The Reporter

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments