Monday 24 July 2017

Tular Wanita Selamba Bawa Buai Anak Dalam MRT


SATU gambar menunjukkan seorang wanita membawa buaian dalam Transit Aliran Massa (MRT) mengejutkan netizen susulan tersebarnya gambar tersebut di media sosial.

Buaian tersebut disangkutkan pada tempat pemegang berdiri dalam gerabak MRT.

Pengguna Facebook, Nana Abd Rashid yang berkongsikan status tersebut menyifatkan perkara itu sebagai sesuatu yang memalukan.

“Alahai kak, awat tak bawak tilam, toto sekali naik MRT. Tolonglah kak, jangan bagi malu. Anak-anak tu kalau boleh pantau sikit, jaga harta benda awam bersama.

“Boleh pula dia bawa buai sangkut dalam MRT. Keselamatan anak tanggungjawab mak bapa, kalau la emergency brake, tercampak anak, confirm viral salahkan MRT… alahai…,” tulisnya di Facebook.

Netizen yang ‘amuk’ dengan perlakuan wanita tersebut, menyifatkan tindakan itu adalah tidak bertamadun selain merosakkan harta benda awam.

@Nyonya Harun berkata: Inilah bangsa tak malu dan tak boleh nak diajar. Lingkup harta awam dengan perangai pelik-pelik dan tak bertamadun macam ni, vandalisme dan buta sosial namanya!

@Hana Yoo Rin Saleh berkata: Betul… orang Malaysia memang banyak yang tak ada disiplin, tak ada sivik. Time nak masuk MRT berebut-rebut. Kalau kat Hong Kong… Korea… Australia… tiada masalah walaupun waktu sesak. Semua berjalan lancar… yang nak naik tunggu kiri dan kanan pintu, laluan tengah untuk orang keluar dari MRT, eskalator pun sama. Bila naik berdiri di sebelah kiri, sebelah kanan untuk orang yang rushing saja. 

Laluan MRT Fasa 2 Sungai Buloh – Kajang (SBK) mula dibuka kepada orang ramai bermula 17 Julai lalu selepas dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments