Thursday 18 May 2017

Akhirnya Brader Ni Tahu Akak Tu Tengku Puan Pahang


SEBUAH rakaman video seorang peniaga dunia selamba memanggil Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah dengan panggilan kakak kerana dipercayai tidak mengenali keluarga diraja itu kini menjadi tular di media sosial.

Difahamkan, ketika itu Tengku Puan Pahang berada di Pulau Pinang dan pergi ke gerai tepi jalan itu untuk menikmati durian.

Menerusi video itu, peniaga tersebut mempromosikan durian yang dijual sambil bertanyakan asal negeri isteri kepada Tengku Mahkota Pahang, Tuanku Abdullah Sultan Ahmad Shah itu.

Bagaimana reaksi Tengku Puan Pahang yang turut bersahaja bersembang dengan peniaga itu mencuri perhatian netizen.

“Cakap dialek Kelantan, ingat orang Pahang,” kata peniaga itu.

“Eh, orang Pahang lah,” balas Tengku Puan Pahang.

“Mike (awak) cakap Kelantan tadi,” balas peniaga itu.

“Kecek Klate sikit-sikit bolehlah,” ujar Tengku Puan Pahang.

Tengku Puan Pahang kemudian meminta peniaga tersebut mencari durian paling sedap di gerainya.

Sementara itu, sebuah lagi video dimana Tengku Puan Pahang kembali ke gerai durian tersebut mungkin pada hari berikutnya turut menjadi tular.

Namun, menerusi video sambungan itu, peniaga tersebut kelihatan tersipu-sipu malu sambil merafak sembah dan memaklumkan sebelum ini dia tidak mengenali Tengku Puan Pahang itu.

Tengku Puan Pahang pula kelihatan tidak kisah dengan perkara itu dan menyatakan peniaga bernama Raffi itu boleh memanggilnya dengan panggilan ‘kakak’.

Malah, Tengku Azizah mengajak orang ramai yang berkunjung ke negeri berkenaan agar jangan lupa singgah ke gerai peniaga itu jika ingin memakan durian yang sedap.

Sungguh menarik insiden itu yang pastinya akan terpahat dalam ingatan Raffi selama-lamanya. - MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments