Friday 26 May 2017

Bapa Tertembak Anak Empat Tahun Ditahan Polis


SEORANG bapa secara tidak sengaja tertembak anak lelakinya yang berusia empat tahun ketika mengunakan senjata api buatan sendiri jenis bakakuk di rumah mereka mereka petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3.30 petang itu, bapa mangsa dilaporkan terlepas tembakan dan terkena pada anaknya yang sedang bermain di halaman rumah di Kampung Muhang, Kota Maradu, Sabah.

Akibat kejadian itu, mangsa cedera parah di dada kiri, bahu serta pipi kanan dan kini menerima rawatan di Hospital Wanita dan Kanak-Kanak Sabah di Likas, Kota Kinabalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Marudu, Superintendan Izaan Abdullah memberitahu, pihaknya telah pun menahan bapa mangsa untuk siasatan.

“Berikutan itu, ibu kanak-kanak terbabit segera membawa mangsa ke Hospital Kota Marudu sebelum dipindahkan ke Hospital Queen Elizabeth 2 di Kota Kinabalu untuk rawatan lanjut.

“Pada pukul 9.30 malam tadi, suspek berusia 40-an itu berjaya ditahan di rumahnya namun senjata yang digunakan tidak pula ditemui,” katanya seperti yang dipetik BH Online.

Kes ini disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan dan Seksyen 8(a) Akta Senjata Api 1960. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments