Saturday 23 September 2017

Tak Nak Salam Beckham, Gadis Ini Dipuji Netizen


SEMALAM kecoh tentang kedatangan David Beckham ke Malaysia. Boleh dikatakan semua netizen teruja untuk berjumpa bertentang mata dengan bintang bola sepak pujaan ramai itu.

Mana tidaknya, bukan selalu artis atau selebriti dari luar negara membuat kemunculan di negara kita kan…

Tapi, ada satu adegan yang berjaya mencuri perhatian netizen dalam keriuhan majlis yang berlangsung di pusat beli belah terkemuka, Pavilion Kuala Lumpur itu.


Tular satu video pendek dikongsikan di aplikasi Live menerusi laman Instagram memaparkan seorang gadis yang berpeluang berdiri sepentas dengan bintang itu telah menolak untuk bersalam dengan Beckham.

Rasanya kalau individu lain pasti tidak mahu melepaskan peluang untuk bersalam dan mengabadikan kenangan bergambar bersama public figure kegemaran mereka.

Tapi, tidak buat gadis ini. Dia hanya menunduk tanda hormat apabila Beckham cuba menghulurkan tangan untuk bersalam dengannya.

Gadis yang bertudung hijau itu tetap tegas dengan pendiriannya walaupun berhadapan dengan bekas bintang bola sepak kelab Manchester United tersebut.

Beckham pula dengan profesionalnya hanya mengangguk faham beserta senyuman tanda mengerti tanda menghormati keputusan gadis tersebut.

Tindakan gadis tersebut mendapat pelbagai respon daripada netizen yang rata-ratanya memuji gadis ini kerana masih menjaga batas pergaulannya sebagai seorang yang beragama Islam.


Dalam pada itu, kemunculan bintang berusia 42 tahun di pusat beli belah itu bersempena program tertutup AIA Vitality Wellness Festival. Jangan tak tahu, Beckham dilantik menjadi Duta Global AIA pada Mac lalu.

Respeklah kat gadis ini! Walaupun teruja dapat peluang bertentang mata dengan Beckham, namun dia masih tidak membelakangkan agama dalam segala perkara. Tahniah! – MYNEWSHUB.CC/Aisyah Karim

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments