Monday 25 September 2017

Sanggup Suntik Bakteria Kerana Mahu Kekal Muda


SEORANG aktres dari Jerman, Manoush, yang berusia 45 tahun, sanggup membahayakan nyawanya sendiri dengan menyuntik bakteria berusia 3.5 juta tahun yang ditemui di Siberia, semata-mata mahu kelihatan muda.

Manoush, telah menyuntik ekstrak Bacillus F ke dalam darahnya sejak tiga bulan lalu dan mendakwa bakteria itu menjadikan wajahnya kelihatan muda.

Bakteria berkenaan ditemui oleh saintis di barat laut Rusia pada 2009. Bacilus F tidak menunjukkan tanda-tanda penuaan dan dikatakan jawapan untuk meningkatkan kesihatan dan umur manusia.

Sampel mengandungi ekstrak berkenaan telah diberikan kepada Manoush oleh doktor Anatoli Brouchkov, iaitu ketua Jabatan Geocryology di Moscow State University.


Suntikan bakteria itu merupakan kaedah terbaru yang digunakan oleh Manoush untuk kelihatan muda selepas menjalani pelbagai pembedahan plastik sejak 20 tahun lalu.

“Kulit saya lembut seperti bayi. Anda tidak boleh melihatnya dalam gambar tetapi jika anda melihat saya anda boleh mengesannya, tiada langsung tanda atau kecacatan.

“Saya tidak pernah berasa begini. Saya rasa kulit saya cantik,” katanya.

Manoush, yang pernah berlakon dalam filem seram berkata, Dr Brouchkov telah menyuntik dirinya dengan bakteria berkenaan sejak bertahun lalu dan dia kelihatan seperti lelaki muda.

Walaupun keluarganya menentang, namun Manoush tidak peduli.

“Ia tidak akan menjadikan saya muda seperti usia 20 tahun semula tetapi saya rasa ia membantu saya hidup hingga 80 ke 90 tahun,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments