Saturday 30 September 2017

Pasar Raya Tak Bersih, Ada Najis Anjing?


PETALING JAYA – Jijik dan menjengkelkan apabila seorang pengunjung sebuah pasar raya di sini menjumpai najis haiwan dalam timbunan ikan bilis.

Ramai netizen menganggap bahawa ia merupakan najis anjing. Gambar itu mula tular apabila pengunjung yang dikenali sebagai Nanmanjoi Hamzah memuat naik gambar tersebut di akaun Facebooknya.

“Mujur tak pergi ***. Agaknya malam-malam dilepasnya anjing bebas dalam kedai itu. *** jalan ke Rawang dari Sungai Choh itu,” tulisnya dipetik daripada mStar Online.

Seorang jurucakap pasar raya tersebut telah mengesahkan bahawa insiden itu berlaku pada 22 September yang lalu dan baru kini gambar itu mulai hangat tersebar.

Dia bagaimanapun turut menafikan bahawa najis yang dimaksudkan itu bukanlah najis anjing seperti yang digembar gemburkan netizen tempatan.

Sebaliknya ia merupakan hasil kumbahan daripada spesies kucing liar yang sering menyelinap masuk ke dalam pasar raya itu pada waktu malam.

“Ia najis kucing bukan anjing seperti yang digembar-gemburkan di media sosial. Saya mewakili pihak pasar raya ini ingin memohon maaf kepada semua pelanggan atas insiden itu,” katanya ketika dihubungi oleh pihak mStar Online.

Tambahnya lagi, ikan bilis yang telah tercemar itu sudah dibuang dan ruang penyimpanan ikan bilis berkenaan juga telah dibersihkan.

“Kami terima aduan pelanggan pada pagi 22 September lalu. Sejurus dapat aduan itu kami terus buang (ikan bilis) dan bersihkan lokasi yang dicemari najis itu,” jelasnya lagi.

Pihak pasar raya yang terbabit turut giat menjalankan operasi penangkapan kucing liar yang telah menimbulkan masalah itu.

“Kami kini lebih berhati-hati. Beberapa langkah diambil seperti memastikan semua pintu atau tingkap di tutup rapat dan membuat perangkap bagi memastikan kucing liar tidak masuk ke dalam pasar raya ini,” katanya. – MYNEWSHUB.CC/Ainaa Hafizah

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments