Tuesday 28 March 2017

Remaja Dirantai Besi, Gari Oleh Ibu Bapa Sebab Curi


MALANG menimpa seorang remaja lelaki di Filipina apabila diperlakukan dengan kejam oleh ibu bapa sendiri yang sepatutnya menjadi tempat berlindung dan meraih kasih sayang.

Beberapa keping foto remaja lelaki malang yang tidak diketahui identitinya itu dimuat naik oleh laman Matalinong Matsing menerusi perkongsian daripada Jashaim Manungcad di laman sosial Facebooknya tiga hari lalu.

Menerusi foto yang tersebar, jelas kelihatan rantai besi berserta dengan seutas gari pada lehernya. Remaja berkenaan kelihatan tertunduk dan menutup mukanya dengan tangan seolah-olah enggan wajahnya dirakam.


Viral4Real memetik status Facebook itu memberitahu remaja berkenaan ‘dihukum’ sedemikian atas kesalahan mencuri.

Jelasnya lagi, ibu bapa kepada remaja itu menganggapnya sebagai anak yang paling hodoh dalam kalangan adik-beradiknya yang lain.

Oleh sebab itu, mereka tegar berbuat demikian terhadapnya, malah di dalam foto yang tersebar itu juga jelas memaparkan remaja berkenaan mengalami kecacatan sumbing pada bibirnya.

Foto yang tersebar menimbulkan amarah netizennya yang menyatakan bahawa ibu bapa sepatutnya tidak wajar hukum anaknya sedemikian rupa dan menzahirkan rasa simpati terhadap nasib malang remaja itu. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments