Thursday 30 March 2017

Mimpi Bertemu Arwah Ibu Sebelum Ditelan Ular Sawa


Akbar 25 lelaki yang ditemukan maut ditelan ular sawa Senin (27/3/2017) malam, di kebun kelapa sawit Dusun Pangeran sempat bermimpi bertemu Arwah ibunya tiga hari sebelum kejadian.

Hal itu diungkap oleh adik perempuannya Nurjaya dalam panggilan Talepon. Nurjaya berkata bahwa dalam mimpi itu arwah ibu mereka mamanggil Akbar dan berkata merindukan anak dan cucunya.

Nur ketika itu tidak terlalu mengambil Berat tentang mimpi berkenan dan berkata itu hanya mimpi biasa.

Kematian Akbar ditelan ular sawa sepanjang 7 meter juga meninggalkan isteri “Muna” yang dihantar ke kampung halaman untuk melahirkan anak kedua mereka awal bulan ini.

Junaedi rakan Akbar Berkata, sebelum meninggal akbar berencana hujung minggu ini ia bakal menjemput isteri dan bayi mereka yang baru lahir.

Bagaimanapun menurut warga setempat, keberadaan ular sawa gergasi di kebun sawit itu memang diketahui sejak dulu, akan tetapi tidak pernah mengganggu dan menelan orang.

Pada tahun 90 an, seorang warga yang dikenali sebagai Mursalim pernah menemukan ular sawa sama di kebun tersebut ketika lahan dibuka.

Beliau juga mengungkapkan Pada tahun 2001, mereka pernah menangkap ular sawa sepanjang sembilan meter di kebun tersebut, "namun baru kali ini terjadi kejadian ular sawa menelan manusia" katanya.

Sebelumnya dimaklumkan Akbar Salubiro dilaporkan hilang pada 26 Mac selepas keluar bekerja di ladang sawitnya jam 9 pagi pada hari kejadian.

Akbar kemudiannya dilaporkan tidak pulang ke rumah pada keesokan harinya dan satu pencarian dilakukan oleh warga kampungnya.

Hasil pencarian itu berjaya menemui seekor ular sawa kekenyangan di laman belakang rumah Akbar dengan perut yang ‘membuncit’. - eBerita

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments