Friday 25 August 2017

Pengasuh `Bakar’ Tangan Kanak-Kanak Dalam Ketuhar


PENGASUH dari `neraka’ ini, Lidia Quilligana, 32, yang didakwa membakar tangan dan kaki seorang kanak-kanak berusia tiga tahun dalam ketuhar panas telah dihukum penjara selama 15 tahun.

Lidia, dari Connecticut menerima hukuman berkenaan selepas enam minggu mengaku salah atas tuduhan mencederakan mangsa.

Dia yang berasal dari Ecuador dan mempunyai tiga orang anak, ditahan di Danbury pada 2015 selepas perbuatannya dirakamkan oleh CCTV.

Menerusi CCTV itu, Lidia dilaporkan telah mendera kanak-kanak itu dan adik kembarnya yang berusia setahun.

Dia juga dikatakan menarik rambut kanak-kanak malang tersebut. Semasa perbicaraan, Lidia memberitahu dia melakukannya selepas gagal mengawal diri.


Wanita kejam itu telah bekerja dengan majikannya itu selama setahun dan ketika ditangkap Lidia sedang mengandung.

Keluarganya memasang CCTV itu pada Disember 2014 selepas mengesyaki anak mereka di dera.
Mengikut laporan pada Mac 2015, ketika ibu kanak-kanak terbabit balik ke rumah, dia melihat tangan anaknya terbakar manakala matanya pula lebam.

Pada mulanya, Lidia berbohong dengan menyatakan bahawa kanak-kanak itu telah menarik kerusi lalu memanjatnya dan meletakkan tangan ke dalam ketuhar. Dia kemudiannya terjatuh dan mengalami kecederaan di kepala.

Namun rakaman CCTV menunjukkan sebaliknya iaitu Lidia menarik mengheret kanak-kanak berkenaan lalu meletakkan di atas ketuhar panas.

Lidia kemudiannya memohon maaf kepada ibu mangsa namun si ibu menolaknya kerana perbuatannya itu tidak boleh dimaafkan. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments