Tuesday 29 August 2017

Chester, Chris Cornell Dikenang MTV VMA’s


MENDIANG Chester Bennington dan Chris Cornell terus dikenang sebilangan besar rakan-rakan selebriti mereka dalam majlis MTV Video Music Awards yang diadakan awal pagi tadi di The Forum, California, Amerika Syarikat.

Aktor dan vokalis 30 Second to Mars, Jared Leto diberi penghormatan menyampaikan segmen tribute tersebut di hadapan ribuan penonton majlis anugerah itu.


Dalam ucapannya itu, Jared berkata Chester banyak mengajarnya mengenai kehidupan terutama sekali berkaitan dengan kerjaya selain sentiasa berusaha memajukan diri dalam bidang seni di samping tidak bersikap meninggi diri apabila berada dalam industri.

“Bila saya terkenangkan Chester, saya lihat gambar-gambar lama dia, yang mana dia selalu tersenyum. Saya juga teringatkan isterinya, keluarganya, rakan-rakan bandnya, yang mana dia dah anggap macam ahli keluarganya sendiri.

“Saya akan sentiasa rindu suaranya yang mana akan hidup buat selama-lamanya,”kata Jared dalam ucapannya itu.

Dalam ucapan itu juga, Jared turut menyentuh mengenai tribute yang dibuat Chester semasa majlis pengebumian rakannya Chris Cornell, vokalis Audioslave yang meninggal dunia pada 18 Mei lalu.

Sebaik habis menyampaikan ucapannya itu, pihak MTV kemudiannya terus memutarkan video persembahan Linkin Park dalam MTV VMA’s pada 2010.

Chester ditemui mati bunuh diri di kediamannya pada 20 Julai lalu yang mana tarikh itu secara kebetulannya merupakan tarikh ulang tahun kelahiran Chris.

MTV VMA’s 2017 dihoskan Katy Perry dan anugerah utama Video of the Year telah dimenangi penyanyi Kendrick Lamar menerusi lagu Humble. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
1 comment:
Write comments
  1. people
    I want to share this testimony with you
    I tested HIV positive with CD4 count once separated by 90 and ex I and are not in a relationship for 4 years
    I have made my mind to remain Single and concentrate on my career and future growth then HIV come together this is 4years in tandem with shock and a blow and was put on medication immediately
    I have learned that we can not dwell on Why's, how and when they are here with us so I accepted as I cross
    One day I came across a loyal Testimony sent by one managing adams how Dr Muli Jonathan cure him of HIV within one months studying African traditional herbal medicine
    I have no choice I contact him
    After managing a herbal medicine for 14 days I decided to check my CD4 count know if drugs work
    I found that my CD4 810
    I continue the drug for another 14 days to 21 days
    I am a woman who is happy today because I can dare say I'm HIV negative
    Thank you all to Dr Jonathan Muli. There is still a bright future for everyone who is infected. Please die silently
    I am testifying today because I promised him that I will announce it to the world if he is not able to cure me of Hiv.
    contact Dr Muli Jonathan now on this e-mail: mulijonathanherbal@gmail.com
    Call/Whatsapp: + 2349038544302

    ReplyDelete