Wednesday 30 August 2017

LHDN Beri 6 Bulan Untuk Sam Selesaikan Tunggakan


SEBELUM ini nama aktor Shaheizy Sam menjadi perhatian media berikutan namanya tersenarai dalam notis bankrap yang dikeluarkan oleh pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Susulan isu itu, Pengarah Eksekutif Komunikasi dan Multimedia Korporat LHDN berkata Sam telah diberi tempoh selama enam bulan untuk menyelesaikan perkara berkenaan.

“Semalam (kelmarin) mahkamah menetapkan 15 Februari tahun depan untuk kes difailkan. Sebenarnya dalam tempoh enam bulan ini adalah masa untuk beliau menyelesaikan cukai tertunggak. Buat apa yang patut dan jangan berlengah lagi,”katanya memetik laporan Projek MMO.

Mahkamah Tinggi Shah Alam telah menetapkan sehingga 15 Februari depan bagi LHDN meneruskan prosiding kes bankrap terhadap Sam.

Nama Sam sebelum ini terpampang dalam senarai individu bankrap di sebuah akhbar namun pelakon itu mendakwa dia tidak pernah menerima sebarang surat daripada pihak berkaitan sebelum ini.

Suami pelakon Syatilla Melvin ini dikenakan notis muflis dengan mempunyai cukai pendapatan tertunggak RM300,000.

Sehubungan itu, LHDN menasihatkan Sam agar segera bertindak bagi mengugurkan namanya daripada senarai muflis. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments