Saturday 26 August 2017

Konon Kaya Terlampau, Orang Tua Tak Layak Tempat Mahal


KONON berlagak kaya sampai ‘sakit mata’ apabila tengok wanita tua makan sekali dala tempat mahal. Awak tu siapa sampai boleh hina orang lain macam tu sekali?

Orang kaya pun takkan cakap macam ni kot? Melainkan awak tu ‘acah-acah’ kaya! Ada lah seorang gadis yang ‘suci murni hatinya yang menggunakan nama Darlings Suhana, memuat naik satu posting di Facebook.

Postingnya tu benar-benar menyakitkan hati ramai netizen. Kaw-kaw kau kena kutuk dik!


Katanya waktu dia tengah menikmati makanan yang mungkin mahal harganya, katanya lah… Dia ternampak seorang lelaki bawa orang tua yang mungkin ibunya, kebetulan makan di restoran yang sama.

Lokasi restoran dirahsiakan, namun hintnya ialah berhampiran dengan Dataran Johor Bahru.

Apa yang buat orang marahnya, bila dia kata yang wanita tua tu seakan-akan merosakkan pemandangan! Wah, berlagak ya kau. Dulu lahir dari mana?? Buluh betung ke? Jijik betul bagi dia bila ada wanita tua tu dekat situ ya.



Lagi menyakitkan hati bila dia kata yang tindakan itu menjatuhkan standard orang kaya. Dan dia memberi cadangan kedai lain yang boleh dikunjungi oleh wanita tua itu seperti di kedai mamak atau warung di tepi jalan.

Bagaimana pun, Facebook miliknya kini sudah deactive. Tak tahulah sama ada akaun ini fake atau betul ada manusia berlagak macam ni. Tapi, ada juga yang sempatscreenshot dan ramai yang mengutuk tindakan gadis ini.

Sombong mengalahkan anak raja! Konon standard tinggi sangat sampai boleh cakap wanita tua itu merosakkan matanya dan cuma layak makan di warung.

Tak kisah lah bawak kereta besar mana pun, kaya macam mana pun, kalau tak reti balas jasa ibubpa, tak guna juga okay. Beringatlah sebelum Allah tarik semula rezeki yang Dia dah bagi.

Jangan sampai dah jatuh miskin, baru nak ingat ibubapa. Waktu tu, kau sendiri yang duduk tepi jalan. - MYNEWSHUB.CC / Ainaa Hafizah

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments