Wednesday 25 October 2017

Kecewa Anak Kahwin Tanpa Restu, Bapa Bunuh Diri


TAK masuk akal langsung. Tindakan seorang bapa yang membunuh dirinya dengan sepucuk pistol secara langsung menerusi Facebook, hanya disebabkan anak perempuannya berkahwin tanpa keizinannya, telah mengejutkan ramai.

Ayhan Uzun, dari Kayseri, Turki, telah mengira sebanyak tiga kali sebelum menarik picu pistol berkenaan. Dia sempat menyatakan : “Selamat tinggal, aku akan pergi, jaga diri kamu.”

Sebaik sahaja menghabiskan ayat berkenaan, Uzun terus terbaring di atas lantai. Dia sebelum itu mendedahkan mahu membunuh diri kerana anaknya berkahwin tanpa keizinannya.

Uzun dikatakan hanya mengetahui mengenai perkahwinan anak perempuannya itu menerusi telefon.

“Oh hari paling bahagia bagi anak saya. Mereka menghubungi saya dan menjemput saya menghadirinya.

“Tiada siapa yang bertanya (minta kebenaran) kepada saya. Tiada sesiapa yang melayan saya seperti lelaki. Bapa mertua saya mengambil tempat saya dan memberikan keizinan kepada perkahwinan anak saya.

“Tiada sesiapa yang memberitahu bahawa bapa gadis ini masih hidup. Saya sebenarnya menunggu anak perempuan dan keluarga saya datang kepada saya dan menjemput saya untuk bersama-sama (meraikannya),” demikian kata-kata Uzun sebelum menembak dirinya.

Ketika video itu disiarkan secara langsung, keluarga dan sahabat merayu kepadanya supaya tidak melakukannya.

Namun keluarganya hanya menemui mayatnya sahaja. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments