Friday 24 November 2017

Kenapa Kereta Saya Kena, Tak Ganggu Jalan Pun?


APA perasaan anda jika kenderaan yang diletakkan di dalam kawasan perumahan anda kena clamp oleh pihak pengurusan walaupun anda rasa kenderaan tersebut tidak mengganggu laluan?

Baru-baru ini, Penang Kini Press telah memuat naik satu video di akaun Facebook mereka menunjukkan seorang penduduk yang dikenali sebagai Saiful Azhar Abdul Rahman, tidak berpuas hati apabila tayar keretanya telah dikunci.

“Saya, Saiful Azhar bin Abdul Rahim, penduduk di apartment Centrio Avenue. Pada hari ini, kereta saya, PLW 358 Axia berwarna hitam telah di clamp oleh pihak pengurusan tanpa sebrang alasan yang kukuh.

“Macam yang anda nampak, ada banyak lagi kereta yang lain tapi hanya kereta saya sahaja yang dikunci tayarnya,” kata pengadu tersebut.


Lelaki tersebut dikatakan tidak berpuas hati dengan salah seorang Building Manager bangunan tersebut iaitu Catherine Tang Boon Khim yang juga merupakan salah seorang ahli DAP Pulau Pinang.

Menurutnya, wanita tersebut juga telah menyalahgunakan kuasanya dan mengeluarkan arahan kepada pengawal keselamatan untuk berbuat sedemikian.


Tambahnya lagi, Catherine juga turut menetap di apartment tersebut.

“Saya sangat tak puas hati atas tindakan yang diambil oleh pihak pengurusan. Jadi dimanakah keadilan?

“Kereta lain parking senget tapi tak kena kunci pun tayarnya. Motor pun ada yangparking di tempat letak kereta. Kenapa tak kena kunci tayarnya? “ katanya lagi.

Namun dalam masa yang sama, netizen turut mengecam tindakan lelaki tersebut kerana meletakkan kenderaan di tempat yang tidak sepatutnya kerana bukan di dalam kotak parking.




Bagaimanapun, seorang netizen yang juga salah seorang penduduk apartmen Centrio Avenue memberitahu bahawa lokasi tersebut merupakan tempat meletak kenderaan buat penduduk apartment berkenaan.


Katanya, laporan polis juga telah dibuat berkenaan pengurusan bangunan yang dikatakan pilih bulu.

Apa pun, kita yang hanya melihat rakaman itu tidak sepatutnya menuduh mana-mana pihak.

Mungkin jika di apartment dekat tempat lain kenderaan dibenarkan meletak kenderaan di tempat yang tidak mempunyai kotak parkir.

Sesetengah apartment pula tidak membenarkan perkara itu. Lain tempat, lain undang-undangnya.

Sudah nasib tidak menyebelahi lelaki tersebut. Nak buat macam mana? Salahkan orang lain pun tak boleh.

Lepasni hati-hati okay kalau nak parking kenderaan. Kalau kena clamp okay lagi. Jadi masalah kalau dah kena clamp lepastu kena angkut pula. Satu masalah nak pergi bayar berganda pula nanti. – MYNEWSHUB.CC / AH

    Choose :
  • OR
  • To comment
1 comment:
Write comments