Thursday 5 October 2017

Video: Kereta Kena Kebas, Anak Nyaris Kena Culik


KUBANG PASU – Seorang kanak-kanak perempuan nyaris jadi mangsa culik penjenayah yang curi kereta bapanya dalam kejadian di sebuah stesen minyak di Taman Mahsuri, Jitra, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.45 pagi, bapa mangsa yang berusia 33 tahun itu asalnya berhenti seketika di stesen tersebut untuk singgah ke tandas di bahagian belakang premis berkenaan.

Anaknya yang berusia empat tahun itu pula ditinggalkan sementara olehnya dalam kereta yang tidak pula berkunci dan serta enjin tidak dimatikan.

Lelaki itu hanya menyedari kereta Honda Civic dan anak perempuannya tiada selepas keluar dari tandas, kira-kira lima minit kemudian.


Mujurlah tak beberapa lama kemudian, dia berjaya mengesan anaknya semula selepas ternampak kanak-kanak itu sedang menangis kira-kira 30 meter dari lokasi kejadian.

Meskipun anaknya ditemui dalam keadaan selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan, mangsa kehilangan komputer riba, wang tunai RM1,000 dan dokumen peribadi yang ditinggalkan dalam kereta bernilai RM80,000.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Mohd. Ismail Ibrahim berkata, pemerhatian video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di stesen itu mendapati tiga suspek yang menaiki kereta Proton Wira.

Mereka dilihat berhenti mengisi minyak di stesen minyak tersebut sebelum salah seorang daripada suspek pergi ke tandas stesen minyak di belakang premis berkenaan.


“Selepas meninjau kawasan sekitar, suspek masuk ke dalam kereta mangsa dan melarikan kenderaan itu.

“Manakala dua lagi suspek yang berada dalam Proton Wira menyusul di belakang kereta tersebut sebelum suspek meninggalkan anak mangsa tidak jauh dari situ,”katanya dipetik Harian Metro.

Siasatan awal mendapati, kereta Proton Wira yang dinaiki penjenayah itu adalah kereta yang dilaporkan hilang di Pendang, kelmarin.

“Polis berjaya mengenalpasti salah seorang dari suspek yang terlibat dan dia didapati memiliki banyak rekod jenayah berkaitan curi kenderaan,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments