Wednesday 7 June 2017

'Cantik Tak Guna Jika Mandul' – Mak Cik FB


FACEBOOK merupakan satu platform yang baik untuk berkongsi berita dan pendapat, namun nampaknya dalam dunia serba canggih ini masih ada lagi golongan yang menggunakan sosial media sebagai saluran untuk menambahkan dosa.

Beberapa hari lalu, akaun Facebook sebuah portal hiburan tempatan telah memuat naik gambar penyanyi No.1 negara iaitu Datuk Siti Nurhaliza berserta kapsyen: “Wah cantiknya Siti Nurhaliza bergaya ringkas”.

Rata netizen turut bersetuju dengan admin page berkenaan dan memuji kecantikan penyanyi tersohor itu yang dilihat tidak dimakan usia langsung.


Bagaimanapun, tidak semua yang senang duduk dengan kecantikan yang dimiliki figura ikonik bernama Siti Nurhaliza itu.

Seorang pengguna FB bernama Nor Nor dilihat meninggalkan komen yang amat kurang ajar dan seakan-akan menghina penyanyi lagu Cindai itu.

“Cantik pun tak guna kalau mandul,” tulisnya di ruangan komen.


Komen mak cik bermulut ‘puaka’ itu ternyata mendatangkan kemarahan netizen yang lain kerana menganggap ianya keterlaluan dan tidak beradab.

Ada yang menasihati agar Nor Nor hentikan hina-menghina orang lain di FB dan sedar bahawa dalam usia yang lanjut dia sudah perlu lebih banyak memikirkan hal akhirat atau duduk rumah bermain dengan cucu sahaja.

Tidak cukup dengan itu, mak cik itu turut diserang bertalu-talu oleh netizen dengan kata-kata pedas dan ‘makan dalam’! Ya lah, what you give you get back lah, kan?


Mungkin ‘panas punggung’ dengan kritikan orang ramai, Nor Nor tidak lagi dapat dijejaki menerusi FB. Tukar nama ke, kak?

Alahai, mak cik. Kenapa sampai tergamak menghina orang di tempat awam sebegitu? Celik IT dah elok dah, cuma adab media sosial saja yang kurang.

Jangan sampai kerana mulut, badan binasa. Kan tak pasal-pasal kena ‘shoot’ dengan netizen! – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments