Saturday 24 June 2017

Sajat Tawar RM10,000 Tangkap ‘Maid’ Pencuri


BELUM pun reda isu pembantu rumah pengasas kosmetik terkenal, Datuk Aliff Syukri mencuri raturan ribu dan melarikan diri, kini kejadian yang sama berlaku pula sahabatnya, iaitu Nur Sajat.

Perkara itu dimaklumkan sendiri oleh Nur Sajat menerusi laman Instagramnya dengan memuat naik gambar dua pembantu rumah.

Menurut Nur Sajat, pembantu rumah terbabit telah melarikan barang berharganya ketika mengikut ibunya pulang ke kampung mereka di Semenyih, Selangor, semalam.

Kecewa dengan perkara itu, Nur Sajat turut menawarkan ganjaran RM10,000 kepada sesiapa yang berjaya menangkap pembantu-pembantunya ini.



Bukan saya nak cakap apa.. yang dulu bibik saya pernah buat jahat pada anak anak saya.. setiap kali saya balik kerja atau jenguk anak saya time makan tengah hari kat rumah,mesti keadaan anak saya sedang tidur...bila saya tanya,bibik akan cakap,syaza dan syahmi tadi main2,penat sangat terus tido...dan seminggu sekali bibik saya selalu kata pening kepala.. minta panadol... saya pun suruh lah PA saya belikan panadol mereka...rupa rupa nya,mereka ada agenda.. panadol yang saya berikan yang saya sangka mereka pening2 kepala tu rupa nya,mereka tumbukkam sampai hancur dan letakkan dalam susu syaza dan syahmi... ya allah... bayangkan panadol org dewasa di berikan pada budak berusia 2 tahun..apa perasaan anda bila anda ketahui semua ini..seolah anda rasa mcm memganyaiakan anak kita dengan perbuatan bibik indon ini.. sampai tercirit birit syaza dan syahmi.. lembik2 badan dia... time last mereka larikan diri..mereka letak banyak sangat kot panadol tu..sampai syaza dan syahmi muntah2 dan tak ada selera makan..kejam nya😭😭😭😭 Saya terkilan sgt time tu..betul la kata org..bibik2 kat malaysia ini semua recycles...mereka kerja dengan kita..buat hal lepas tu pergi kerja dengan org lain..minta2 Allah membalas perbuatan mereka terhadap anak anak saya...harap mereka di luar sana bantu mencari bibik bibik saya sekarang.. 😭😭 Jika anda dapat maklumat tentang ini,anda boleh call PA saya sekarang... QALAF - +60 12 742 7421 Sherina -010 369 7117 Puan wati - +60 11 1193 8834 Kerjasama anda sangat di hargai ....
A post shared by Nur Sajat (@nursajat02) on

“Amaran… minta tolong sangat sangat.. orang gaji saya tadi lari kan diri tengah hari tadi.. semalam mak saya bawa mereka balik Kampung Semenyih untuk ambil persiapan barangan untuk raya nanti, dalam tengah hari tadi.

“Mereka ada melarikan barangan berharga saya dan saya sangat terkilan… kepada mereka yang dapatkan mereka ini semua… saya akan bagi ganjaran sebanyak RM5,000 setiap sorang… kepada mereka yang menjumpai orang gaji saya ini… saya rasa mereka pun tak jauh lari dari area Semenyih (kawasan rumah mak saya)

“Jika anda dapat maklumat tentang ini,anda boleh call PA saya sekarang… QALAF – +60 12 742 7421.. Sherina -010 369 7117… Puan wati – +60 11 1193 8834. Kerjasama anda sangat di hargai,” tulis kapsyennya.

Sementara itu, Sajat turut mendedahkan perbuatan keji pembantu rumahnya yang memberi anak-anak angkatnya makan panadol yang diletak di dalam susu agar mereka tidur lama.

Besar sungguh dugaan Sajat ketika nak menyambut lebaran ini. Moga dia tabah dan pembantu-pembantu rumah ini dapat segera ditangkap. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments