Friday 20 January 2017

Mayat Wanita Ditemukan Terapung Berhampiran Pulau Nunuyan Laut Sandakan

SANDAKAN : Mayat seorang wanita ditemukan terapung berhampiran Pulau Nunuyan Laut dekat sini, hari ini. Identiti mayat itu belum dapat dikenal pasti dan dipercayai berusia lingkungan 20-an. 

Mayat wanita itu ditemukan oleh nelayan dan kemudian memaklumkan kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Daerah Maritim 17 Sandakan (DM17). 

Pengarah Maritim DM17 APMM Kapt Maritim A. Razak Abd Rahman berkata sebuah bot nelayan tempatan memaklumkan kepada anggota APMM yang sedang melakukan rondaan Op Pluto Timur, mengenai penemuan objek terapung disyaki mayat. 

Katanya anggota APMM itu yang menaiki Bot Kilat 8 dan dibantu tiga bot nelayan tempatan, pergi meninjau di sekitar kawasan yang dimaklumkan. Mayat wanita itu ditemukan kira-kira dua batu nautika timur laut Pulau Nunuyan Laut pada 10.15 pagi, katanya di sini. 

Beliau berkata berdasarkan fizikal mayat dipercayai berumur dalam lingkungan 20-an dan telah berada di laut melebihi dua hari. Menurutnya mayat wanita itu kemudian dibawa ke Jeti APMM DM 17 Sandakan dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.


    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments