Friday 14 April 2017

Tiada Job Selain Mak Cun, Balkisyh Niaga Tepi Jalan


PELAKON Balkisyh Semundur memberitahu dia terpaksa membuka gerai menjual nasi ayam dan laksa kerana tawaran berlakon yang diterimanya semakin berkurangan sejak tiga tahun lalu.

Tambah Balkisyh 30, dia mula memikirkan jalan lain untuk menambah pendapatan bagi menampung kos perbelanjaan harian kerana pendapatan yang diperoleh daripada lakonan tidak seperti dahulu lagi.

“Pada tahun pertama, saya masih mampu bertahan tetapi kini sudah masuk ke tahun ketiga. Saya perlu memikirkan sesuatu untuk menampung perbelanjaan seharian.

“Saya tidak tahu di mana silapnya hingga saya tidak dapat tawaran selain drama Mak Cun. Jadi saya ambil keputusan untuk buka gerai tepi jalan di Wangsa Maju jual laksa dan nasi ayam kukus,” katanya.

Jelasnya lagi kepada mStar Online, trend drama bersiri yang agak panjang juga mungkin menjadi punca dia kurang mendapat tawaran untuk berlakon.

“Sekarang ni drama panjang berpuluh-puluh episod dan jika nama kita tidak terselit, lama juga untuk tunggu drama-drama lain.

“Lebih susah bila kita bukan senarai nama kegemaran stesen televisyen. Saya pernah bertanya kepada mereka, mereka pula kata, mereka fikir saya yang tidak mahu berlakon lagi,” ujarnya. – MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments