Wednesday 17 May 2017

Lagi Kes Pelajar Tahfiz Dipukul Ustaz


SELEPAS kejadian adik Thaqif, sekolah tahfiz sekali terpalit dengan isu panas apabila seorang pelajar tingkatan satu dilaporkan cedera tulang rusuk dan lengan selepas dipukul warden asrama sebuah sekolah di Shah Alam, Selangor.

Dalam kejadian 10 Mei lalu itu, mangsa mendakwa pada mulanya dipanggil untuk berjumpa dengan warden tersebut kira-kira jam 5 petang.

Dalam pertemuan itu, warden dan juga seorang ustaz sekolah itu telah bertanyakan pelbagai soalan peribadi, namun dinafikan oleh mangsa.

Perkara itu menimbulkan ketidakpuasan ustaz berkenaan yang bertindak menumbuk mangsa pada tulang rusuk hingga bengkak dan dipukul menggunakan rotan.

Susulan itu, mangsa mengadu pada bapanya untuk ke klinik sebelum pergi membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 9, Shah Alam.

Menurut bapa mangsa, anaknya baru seminggu berpindah ke sekolah tersebut.

“Berikutan kejadian, anak saya kini trauma untuk ke sekolah dan masih lemah. Dia masih berasa sakit pada badannya.

“Sebelum ini, dia (anak) pernah dirotan namun kejadian tempoh hari amat melampau dan ia tidak sepatutnya berlaku,” katanya seperti yang dipetik di Harian Metro.

Tambahnya, ustaz itu sudah pun memohon maaf atas kejadian itu dan mahu bertanggungjawab menanggung kos rawatan anaknya, namun dia enggan menerima permohonan itu.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat turut mengesahkan laporan berhubung kejadian ini

Kes ini kini disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan. - MYNEWSHUB.CC

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments